၂၀၀၆ ခုႏွစ္အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆုေတြကို ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းပိုင္းမွာ ေနျပည္ေတာ္မွာ ေပးေတာ့ မယ္တဲ့ခင္ဗ်။ စက္တင္ဘာ လူသတ္စစ္အစိုးရက ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္မယ့္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲႀကီးေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်ာနယ္တေစာင္မွာ ဖတ္ရတာကို ေျပာျပတာပါ။ “ကြန္ဖမ္း” ျဖစ္မျဖစ္ကေတာ့ ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကိုလည္း အာမမခံႏိုင္ဘူးခင္ဗ်။ နအဖလက္ထက္မွာက ဒီကေန႔ မနက္ျဖန္ ေသခ်ာတာရယ္လို႔ ဘာဆိုဘာမွ မရွိေလေတာ့ တပ္အပ္မ ေျပာႏိုင္တာကို အျပစ္လို႔ မဆိုပါနဲ႔ေပါ့ေနာ္။ ဟုတ္တယ္ ဟုတ္။
အရင့္အရင္ ႏွစ္ကာလေတြတုန္းကေတာ့ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ နီးလာရင္ ပရိသတ္ေတြ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား မုန္႔ဖုတ္စား (အဲေလ … ေယာင္လို႔) စိတ္၀င္တစား ရွိတတ္ၾကေပမယ့္ ဒီကႏွစ္မွာေတာ့ ျပည္သူေတြခမ်ာ စိတ္၀င္စား အားမယ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကို တြက္ဆေနမိသဗ်။ ဘယ္လိုျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းက တာ၀တိ ံသာကို ေရာက္၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ဂရပ္မ်ဥ္းက သိၾကားမင္းဖင္ကို ေဆာင့္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပည္သူေတြခမ်ာ စား၀တ္ေနေရး ခ်ားရဟတ္ႀကီးထဲမွာ ခ်ာခ်ာလည္ မူးေနာက္ၿပီး ေခါင္းမေဖာ္အားၾကလို႔ပါ။
ေနာက္ထပ္ စိတ္မ၀င္စားအားတဲ့ အခ်က္က ဒီလိုပါခင္ဗ်။ ျပည္သူေတြခမ်ာ အသံုးမက်တဲ့ စစ္အစိုးရအေပၚ မေက်နပ္တဲ့အေၾကာင္း စက္တာဘာမွာ ဆႏၵျပမိၾကတယ္ေလ။ အဲဒါကို အၿငိဳးထားၿပီး နအဖစစ္ေခြးေတြက လိုက္ ကိုက္ေနေတာ့ ေျပးသူ ေျပး၊ လႊားသူ လႊား၊ ပုန္းသူ ပုန္း၊ ေရွာင္သူ ေရွာင္၊ စစ္ေၾကာေရးေရာက္သူ ေရာက္၊ ေထာင္ ထဲ၀င္သူ ၀င္၊ မေသမရွင္နဲ႔ မီး႐ိႈ႕ခံရသူ ခံရ၊ ပုဇြန္ေတာင္ေခ်ာင္းထဲ ေမ်ာသူ ေမ်ာနဲ႔ ေယာက္ယက္ခတ္ ေနၾကတာလည္း ပါတာေပါ့။
ေနာက္ဆံုးတခ်က္ကေတာ့ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ စင္ျမင့္ေပၚ အခြက္ေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ အရွက္မရွိ တက္လာၿပီး ဆုခ်ီးျမႇင့္မယ့္ လူသတ္ေကာင္ ေက်ာ္ဆန္းရဲ႕ သြက္ခ်ာပါဒမ်က္ႏွာကို မၾကည့္ခ်င္ၾကလို႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္ဒမီဆု ေပးပြဲမွာ ေတာ္ရမ္းေတြ မိန္႔ခြန္းေခြၽမယ့္ ေက်ာ္ဆန္းေလကို နားၾကားျပင္းကပ္ၿပီး တီဗီြပိတ္ထားၾကမွာကို ႀကိဳတင္ျမင္ေယာင္ေနမိတာလည္း ပါပါတယ္။ အဲဒီလို အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္မွာ ေသြးစြန္းလက္ေတြနဲ႔ ေပးအပ္မယ့္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲကို ျပည္သူေတြ စိတ္၀င္စားမယ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကို ပြဲႀကိဳသံုးသပ္ခ်က္ကေလး ေပးမိျခင္း ျဖစ္ပါသဗ် (ေအာက္ေၾကး စားသြားရင္ေတာ့ အေလ်ာ္ ျပန္မေတာင္းနဲ႔ေနာ္ … အဟဲ)။
ဒါ့အျပင္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲႀကီး ကိုယ္ႏိႈက္ကိုယ္က စိတ္၀င္စားခ်င္စရာ အေၾကာင္းမရွိတာလည္း ပါတယ္ခင္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ နအဖေခတ္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ ဆိုတာက ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကိုတို႔ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ႏွပ္ေခ်းတြဲေလာင္းဘ၀က အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲေတြနဲ႔ “ကြန္ပဲယား”လုပ္ရင္ နံ႔သာဆီနဲ႔ အီးလို အကြာႀကီး ကြာေနလို႔ပါ။ ဟိုယခင္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲေတြဆိုတာက ဇာတ္ကားေတြ ရာခ်ီတဲ့အထဲက ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ေပးတာဆိုေလေတာ့ တိုက္႐ိုက္လႊင့္တဲ့ ေရဒီယိုနားေထာင္ေနရင္း ‘ရင္ခုန္ရလြန္းလို႔ ႐ူးမွာပဲ’ ဆိုသလို ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့။ ဇာတ္ကားေတြကလည္း ေကာင္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကလည္း ေတာ္ဆိုေတာ့ ဘယ္သူရမယ္ဆိုတာကို မွန္းလို႔ မလြယ္ဘူးခင္ဗ်။ အဲဒါကို ယံုၾကည္မႈလြန္ကဲၿပီး ေလာင္းေၾကးထပ္မိလို႔က ေတာ့ စပါးနဲ႔ အာႀကီးပြဲလို ဟက္တက္ႀကီးကြဲမွာ ေသခ်ာတယ္ခင္ဗ် (၅ဂိုး- ၁ဂိုးတဲ့ဗ်ာ)။
ဆိုလိုတာကေတာ့ ဟိုယခင့္ယခင္ကာလေတြက ဇာတ္ကားေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ အႀကိတ္အနယ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရတာျဖစ္ၿပီး ဘယ္သူရမယ္ဆိုတာကိုလည္း ခန္႔မွန္းရခက္လို႔ ရတဲ့အကယ္ဒမီဆုက တန္ဖိုးရွိတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ အခုေခတ္ နအဖလူသတ္အစိုးရက က်င္းပတဲ့ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲေတြကေတာ့ …
(၁) ေပးမယ့္ဆု အမ်ဳိးအစားက လက္ဆယ္ေခ်ာင္းေက်ာ္ၿပီး ႐ံုတင္တဲ့ ဇာတ္ကားက တႏွစ္လံုးမွ လက္ဆယ္ေခ်ာင္း မျပည့္တာတို႔ (အႀကိတ္အနယ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရတဲ့ သေဘာေပါ့ေနာ္)
(၂) ဆုေပးဖို႔ လ်ာထားတဲ့ မင္းသားက ေရာက္မလာဘဲ စားေသာက္ဆိုင္တဆိုင္မွာ အရက္ထိုင္ေသာက္ေနလို႔ ပြဲမစႏိုင္ေသးဘဲ လိုက္ရွာၿပီး သြားေခၚရတာတို႔ (ဆုေပးပြဲကို တန္ဖိုးထားတဲ့ သေဘာေပါ့ ေနာ္)
(၃) ေပၚလစီကား႐ိုက္တဲ့ မင္းသားမင္းသမီးေတြကိုသာ အလွည့္က် ဆုေပးတာတို႔ (အရည္အခ်င္း အစစ္အမွန္ေပါ့ေနာ္)
(၄) ဆုရတဲ့သူ နာမည္ကို မေၾကညာရေသးခင္ ကင္မရာမင္းေတြက ဆုရမယ့္ မင္းသားမင္းသမီးေရွ႕ ႀကိဳေရာက္ၿပီး ဓာတ္ပံုေတြ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ႐ိုက္ေနတာတို႔ (ေတာ္ေတာ္ ရင္ခုန္စရာ ေကာင္းတယ္ေနာ္)
(၅) အကယ္ဒမီလိုခ်င္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြက ဆုေ႐ြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔၀င္ လူႀကီးမင္းေတြအိမ္ကို ေနာက္ေဖးေပါက္က၀င္ၿပီး အုန္းပြဲ၊ ငွက္ေပ်ာပြဲနဲ႔ ကန္ေတာ့ရတာတို႔ (လူႀကီးသူမေတြကို ႐ိုေသေလးစားတဲ့ သေဘာေပါ့ေနာ္)
… အဲသလို ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးစံုနဲ႔ စြဲေဆာင္အား ေကာင္းလြန္လြန္းလို႔ တန္ဖိုးက်ဆင္းၿပီး ပရိသတ္ စိတ္မ၀င္စားေတာ့တာလည္း ပါမယ္ထင္တယ္ခင္ဗ် ဟဲ ဟဲ …။
ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေလ … တႏွစ္ပတ္လံုး ဇာတ္ကားတကားထဲ ႐ံုတင္ၿပီး အဲဒီကားကိုပဲ ဆုေပး မယ္ဆိုရင္လည္း တက္ယူမယ့္သူေတြက အမ်ားသားဆိုသလို ေတြ႔ေနရတယ္ခင္ဗ်။ အံမယ္ … အံမယ္ … ၾကည့္စမ္း ၾကည့္စမ္း ဒါ႐ိုက္တာေမာင္မ်ဳိးမင္း(ရင္တြင္းျဖစ္)ႀကီးတေယာက္ ဂ်ာနယ္တေစာင္ထဲမွာ ရင္ခုန္စြာ ေျပာၾကားေနပံုမ်ား ဒီလို ဒီလို … “အကယ္ဒမီဆုိတာကိုေတာ့ အကယ္ဒမီေ႐ြးခ်ယ္ေရး ဘုတ္အဖြဲ႔က ထူးခြၽန္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြကို ေပးတဲ့ဆုလို႔ပဲ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ခ်င္ပါတယ္”တဲ့။
ေဟာ နာနာေလး (နႏၵလိႈင္ကို ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကို ခ်စ္စႏိုးေခၚသံ)ရဲ႕ ရင္ခုန္သံကိုလည္း ၾကားခ်င္ေသးလား ခင္ဗ် (မ်ဳိးမ်ဳိးခိုင္နဲ႔ အတင္းတုပ္တဲ့ အေခြထဲက မဟုတ္ဘူးေနာ္)။ နာနာေလးကလည္း ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ရင္ခုန္ထားတာက ဒီလို ဒီလို “နႏၵာ့ကို ပရိသတ္ေတြက ရေစခ်င္တယ္ ဆိုတာနဲ႔တင္ နႏၵာ၀မ္းသာလွပါၿပီတဲ့။ ေတာင္သမန္သစၥာ ကားနဲ႔ ရခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း နႏၵာ အတိုင္းထက္အလြန္ ၀မ္းသာမိမွာပါ”တဲ့။
ေဟာ … ပိုၿပီးထူးျခားေနပံုက အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ မက်င္းပခင္မွာပဲ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠဌ ဦးျမင့္သိန္းေဖကို ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက အမွတ္တရဂုဏ္ျပဳ အကယ္ဒမီေရႊစင္႐ုပ္ဆု ေပးအပ္လိုက္တယ္ ဆိုတဲ့သတင္းပါပဲ။ အဲဒီသတင္းကို ဖတ္ရေတာ့ ဒီႏွစ္ဆုေပးမယ့္ ေ႐ႊစင္႐ုပ္ေတြကို ဦးလွဒင္နဲ႔သားမ်ားဆိုင္မွာ သြားအပ္တာ ဆိုင္က အ႐ုပ္တ႐ုပ္ အပိုေပးလိုက္လို႔မ်ားလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဦးျမင့္သိန္းေဖတေယာက္ နအဖသက္တမ္းတေလွ်ာက္ စစ္ေခြးတသိုက္ကို (အဖား)တာ၀န္ ေက်ႁပြန္ခဲ့လို႔ပဲလားလို႔ ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကို အေတြးလြန္ေနမိေလရဲ႕။
ဒါေပမယ့္ ဒီ့ထက္ဒီ ပိုၿပီးထူးျခားေနတာက ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ အေရးေတာ္ပံုအၿပီးမွာ ျမန္မာ ျပည္သူလူထုႀကီးက ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲကို ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကို အထူးဧည့္သည္ေတာ္အေနနဲ႔ တက္ေရာက္ သတင္းယူခဲ့ရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဆုေပးပြဲႀကီးမွာ ျမန္မာျပည္သူလူထုႀကီးက တခမ္းတနား ဂုဏ္ျပဳေပးအပ္ခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီဆုရွင္က ရွားရွားပါးပါး ႏွစ္ဦးပဲ ေတြ႔ခဲ့ရသဗ်ာ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့အထဲက ႏွစ္ေယာက္ကိုပဲ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ေပးအပ္တာဆိုေတာ့ ဆုရတဲ့ အကယ္ဒမီဆုရွင္ ႏွစ္ဦးကိုယ္စား ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဂုဏ္ယူစရာ ေကာင္းလိုက္ေလမလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ေနာ္။ ဆုရွင္ႏွစ္ဦးက ဘယ္သူေတြလဲဆိုေတာ့ စက္တင္ဘာ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္းေရးႀကီးအတြင္းမွာ လူထုနဲ႔တသားတည္း ရပ္တည္ၿပီး ေရွ႕ဆံုးကေန တက္တက္ႂကြႂကြ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔အခ်စ္ေတာ္ လူ႐ႊင္ေတာ္ ဇာဂနာနဲ႔ နာေရးကူညီမႈအသင္း ဥကၠဌ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ေက်ာ္သူတို႔ပဲ ျဖစ္ပါသဗ်။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္လည္း ဆုတက္ယူေရာ တီးလိုက္ၾကတဲ့ ပရိသတ္လက္ခုပ္သံေတြဗ်ာ၊ ဘ၀ဂ္အထိေအာင္ ညံ ဆိုသလိုပါပဲ။ ျပည္သူေတြက ဖက္ရမ္းနမ္း႐ႈတ္ ဂုဏ္ျပဳလုိက္ၾကတာမ်ားဆို ကိုဇာဂနာနဲ႔ ကိုေက်ာ္သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ အသက္ေတာင္ ဘယ္လို႐ွဴရမွန္း မသိေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရသတဲ့ဗ်ာ။
အဲသလို ျပည္သူ႔အကယ္ဒမီေပးပြဲႀကီးကို တက္ေရာက္ၿပီးခဲ့တဲ့ ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကိုအေနနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္ လူ သတ္အစိုးရရဲ႕ ေသြးစြန္းလက္ေတြနဲ႔ ေပးအပ္မယ့္ ဆုေပးပြဲႀကီးမွာ ေသြးစြန္းလက္ေတြကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ ၿပီး ဘယ္သူေတြ ဆုတက္ယူၾကမလဲ ဆိုတာကို ေစာင့္ၾကည့္ခ်င္ေနမိပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ျပည္သူ႔ အကယ္ဒမီ ဆုရၿပီးျဖစ္တဲ့ ကိုဇာဂနာနဲ႔ ကိုေက်ာ္သူတို႔ ပါမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို အိမ္တိုင္ပါခြၽတ္ၿပီး ေလာင္း ေၾကးထပ္ခ်င္ေနမိတာပါပဲ။
ဂ်ာနယ္လစ္ကိုကို
(မိုးမခ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)
Thursday, January 31, 2008
ေသြးစြန္းလက္ေတြကို ဘယ္သူေတြ ႏႈတ္ဆက္ေလမလဲ
Posted On Thursday, January 31, 2008 at at 1/31/2008 06:40:00 PM by moe pyay
Posted in
Labels:
သေရာ္စာေဆာ္စာ
|
0 comments:
Subscribe to:
Post Comments (Atom)